“Tv-tjenesten er for tiden utilgjengelig”?

'Tv-tjenesten er for tiden utilgjengelig'?

Dette er en standard melding når din dekoder er koblet til tv-en men mangler tilkobling til internett.

 

Gjør en omstart av tv-utstyret ditt

Forsøk først å ta en 'kaldstart' på dekoderen ved å trekke ut stikkontakten, vente noen sekunder og sette den tilbake på plass.

Hvis dette ikke løser problemet, gjør du en omstart av hjemmesentral ved å trekke ut og sette tilbake strømkabelen.

Sjekk driftsmeldinger på Mine sider

Logg på Mine Sider for å sjekke om det er feilmeldinger for ditt område som kan forklare hvorfor du ikke har tilgang til tv-portalen.

Sjekk tilkoblinger og kabler

Hvis omstart ikke hjelper, bør du sjekke kablingen mellom dekoder og hjemmesentral. Prøv å koble direkte fra dekoder til hjemmesentral ved hjelp av en lang nettverkskabel for å kunne utelukke at intern kabling via for eksempel punkt i veggen eller signalforsterker som Google Wifi er problemet. Forsøk flere nettverksporter i hjemmesentralen og eventuelt en annen nettverkskabel for å være helt sikker.

Fungerer det fremdeles ikke?

Chat med oss nede til høyre på denne siden, ring på telefon, eller besøk vår Facebook-side.