Retur av utstyr
Her finner du informasjon om hvordan du går frem ved retur av utstyr.
Til info: Q22-dekoder skal ikke lenger returneres, men leveres for resirkulering til godkjent mottak for elektronisk avfall, som en elektronikkbutikk eller en kommunal gjenvinningsstasjon.
Slik gjør du:
Ved flytting
Hjemmesentralen følger boligen. Hvis du skal flytte, skal du la denne stå igjen i boligen.
Dersom ny eier skal overta dekoder, skal også disse bli stående igjen.
Ved bytting av hjemmesentral
Dersom du oppgraderer til ny hjemmesentral, kan den gamle leveres inn på godkjent mottak for elektronisk avfall.
Når utstyr ikke lenger er i bruk
Dersom du ikke lenger bruker din dekoder av type Modell A, ønsker vi at du returnerer disse.
Andre type hjemmesentraler og dekodere, inkludert Q22, kan leveres på godkjent mottak for elektronisk avfall, for eksempel en elektronikkforhandler eller en kommunal gjenvinningsstasjon. Det koster deg ingenting.
Ved feil på ditt utstyr
Dersom du opplever feil på ditt utstyr, ønsker vi at du returnerer det til oss.
Ved bruk av angrerett
Dersom du har kjøpt utstyr og benytter deg av angrerett, må du returnere utstyret til oss.
Ta kontakt med kundeservice for å avtale retur av utstyr
Alle kunder kan sende utstyr i retur via posten. Du kan få tilsendt returslipp og sende utstyret tilbake i vanlig post.
Kunder som har Lyse og Viken Fiber som sin lokale Altibox-partner kan velge å returnere utstyr via løsningen Helthjem, der utstyret som skal returneres blir hentet på døren din. Du får tilsendt en bekreftelse på din retur på e-post og en påminnelse på SMS når returtidspunktet nærmer seg. Tidspunkt avtales når du bestiller retur på kundeservice.
Viktig: Dersom Modell A-dekoderen din skal overtas av andre eller du skal sende den i retur, er det viktig at du tilbakestiller dekoderen til fabrikkinnstillinger. Da slettes nemlig innlogginger og personlig informasjon du selv har valgt å legge inn på dekoderen.