Feilsøk
Finn mulige måter å teste systemet på, samt feilsøke når problemer oppstår. Dekning og aktivering mot Meraki er det mulig å få svar på, og fjerning av gammelt utstyr.
Test av dekning og feilsøk
- Koble til alt
- Sjekk bak på ruteren at alle lys er på
- Koble ned alle aksesspunkter, utenom ett
- Sjekk dekning for dette aksesspunktet
- Koble dette ut og koble inn neste
- Gjenta for hvert aksesspunkt
- Hvis MX68 nekter å starte riktig, kan du forsøke en fabrikknullstilling for å få opp Meraki-løsningen. Koble MX68 fra internett og hold inne reset-knappen i 15 sekunder.
- Defekt utstyr skal tas med tilbake til partner
- Partner leverer ut nytt utstyr fra lager
- Partner ordner med returprosessen
Feiler aktivering mot Meraki?
Gå inn på «Managed Wi-Fi (Merakiutstyr)» for å se aktiveringsfeil knyttet til Merakiutstyret.
(Hvis du bare går inn på «Aktiveringsfeil» får du se alle feil på leveransepunktet, ikke bare Meraki-relaterte)
Her er alle aktiveringsfeil knyttet til tjenesten listet opp. I eksempelet under ser du at Meraki-API opplever mye last. Det skal alltid være trygt å trykke på «Reaktiver tjenesten», så trykk på denne.
Typiske feil
- Mobileprov er ikke brukt korrekt
- Feilkobling: Feil port på Genexis XG6486/Genexis XGX til LAN
- Feil MAC-adresse eller serienummer registrert i MobileProv
- Ikke ventet lenge nok til at Meraki-enheter har fått oppdatert seg
Så lenge reaktivering pågår vil du se en melding som begynner med “Reaktiverer tjenesten”.
Når aktiveringsfeilen hos Meraki er borte, vil tjenesten være ferdig reaktivert. Skulle det oppstå flere feil, vil disse listes under aktiveringsfeil.
Fjerne gammelt utstyr
Utstyr som kunden ikke lengre skal ha, kan fjernes via menypunktet "Vis Utstyr"