Problemer med Mobil backup?
Båndbredde og responstid for Mobil backup vil være avhengig av distansen fra kundelokasjonen til basestasjon, belastning, samt signal-styrke/interferens.
Dersom du ikke har god mobildekning der kundeplassert utstyr (CPE) står, vil ikke tjenesten fungere optimalt.
For å bedre dekning kan følgende gjøres:
- CPE kan flyttes til en plass med bedre dekning
- Montør kan sette opp ulike antenner av godkjent type etter behov (ikke inkludert)
Feilsøking
Sjekk om status på ruter, se figur punkt 1
- Grønt lys = systemet fungerer
- Blinkende / fast gult lys = systemet er under oppstart / ferdig å laste programvare (dette tar ca. 5 min)
Sjekk LTE Signal styrke, se figur punkt 5
- Ingen lys = ingen tjeneste
- Grønt lys = LTE / 4G
- Gult lys = 3G
- 1 LED = signalstyrke under -100 dBm (dårlig)
- 2 LED = signalstyrke mellom -99 dBm og -90 dBm
- 3 LED = signalstyrke mellom -89 dBm og -70 dBm
- 4 LED = signalstyrke mellom over -69 dBm (veldig god)
Sjekk SIM status, se figur punkt 6
- Ingen lys = modem ikke tilgjengelig eller ingen SIM
- Grønt blinkende = LTE data aktivitet
- Gult fast = modem tilgjengelig. SIM installert, men ikke aktivt