TV
Hjelp til Tv-portalen, hakking og frys, svart skjerm. Husk at du enkelt kan få faktura, se driftsstatus og administrere brukere og tilganger i Min bedrift.
Får du meldingen "tv-portalen er utilgjengelig"?
Dette er en standard melding når din dekoder er koblet til tv'en, men mangler kontakt med internettet.
Gjør en omstart av tv-utstyret ditt
Forsøk først å ta en "kaldstart" på tv-dekoderen ved å trekke ut stikkontakten, vente noen sekunder og sette den tilbake på plass.
Hvis dette ikke løser problemet, gjør du en omstart av fiberutstyret ved å trekke ut og sette tilbake strømkabelen.
Sjekk tilkoblinger og kabler
Hvis omstart ikke hjelper, bør du sjekke kablingen mellom dekoder og fiberutstyret. Prøv å koble direkte fra dekoder til fiberutstyret ved hjelp av en lang nettverkskabel for å kunne utelukke at intern kabling via for eksempel punkt i veggen eller ev. trådløse rutere er problemet. Forsøk flere nettverksporter i fiberutstyret og eventuelt en annen nettverkskabel for å være helt sikker.
Ingen signal eller sort tv?
Hvis du ser meldingen «ingen signal» eller «ingen bilde» på tv-skjermen når du skal starte opp Altibox TV, bør du sjekke følgende:
Har du valgt rett kilde/input på tv-en?
Tv-en må være innstilt på Altibox-dekoderen som kilde til lyd og bilde, og ikke for eksempel på DVD-spilleren din. Altibox-dekoderen vil vanligvis være på en HDMI-inngang, men eldre dekodere kan være tilkoblet med SCART.
Gjør følgende: Bruk fjernkontrollen og knappen merket "AV", "Source" eller "Meny", "Innstillinger" og deretter "Input". Noen fjernkontroller har også denne knappen:
Er dekoderen på?
Trykk inn rund svart knapp på baksiden av boksen. Hvis du ikke ser noen lys på boksen, mangler du strøm. Sjekk kontakten hvis boksen er trykket "på" men allikevel ikke lyser.
Kjør en omstart av alt utstyr
Restart fiberutstyret ved å trekke ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen. Vent på at alle innstillinger og tilkoblinger skal bli aktive.
Er dekoderen koblet til fiberutstyret?
Sjekk at nettverkskabelen ut fra dekoder står i punkt i veggen eller er koblet direkte til fiberutstyret. Sjekk at kabelen står i rett port i fiberutstyret.
Sjekk nettverkskabelen
Gamle standarder eller skadde nettverkskabler gir dårlig signal. Nye CAT5e og høyere standard er anbefalt.
Er tv-en koblet til dekoder?
Ta ut og sett inn HDMI-kabelen, sjekk at kablene er koblet skikkelig til på begge sider og at kabelen ikke er brutt eller skadd.
Dårlig oppløsning, hakking eller fullstendig frys av tv-bildet kan være resultat av nettverksproblemer. Prøv disse tipsene for å få godt tv-bilde igjen:
Gjør en omstart av tv-utstyret ditt
Prøv først en omstart av dekoder via fjernkontrollen, deretter kan du forsøke å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen.
Hvis du stadig har problemer med tv-bildet, bør du gjøre en omstart av fiberutstyret ved å dra ut stikkontakten, vente noen sekunder og så sette den inn igjen.
Krysskoble dekodere for å sjekke kabling
Hvis tv-bildet fortsatt er dårlig, bør du kontrollere om det er noe feil med tilkoblingen av dekoderen.
Enkleste måten er dersom du har to dekodere i huset og den ene ikke virker. Da flytter du den som ikke virker og kobler til med kablene til den tv-en som har et godt bilde.
Hvis dekoderen nå virker, kan du være ganske sikker på at det er kabling eller noe annet enn selve dekoderen som ikke virker. Dersom du fortsatt har problemer med en ny dekoder, bør du kontakte din Altibox-leverandør.
Virker internett?
Sjekk om du har internett på en laptop, en mobil eller et nettbrett som er koblet til det lokale nettverket. Hvis du ikke får signal, restarter du alt utstyr og går deretter til Kundeservice-sidene for "Internett" hvis nettet fortsatt er nede.
Det er ikke mulig å bestille sportskanaler for mindre enn 1 mnd om gangen.
Utregning av pris for sportspakker for offentlig visning avhenger av antallet sitteplasser i lokalet hvor tv'en skal stå. Antallet sitteplasser skal være registrert i kartverkets systemer, men en tommelfingerregel bruke det antall som er godkjent for lokalet i henhold til brannforskrifter.
Nei, dessverre.