Kundeforhold
Hjelp til faktura, abonnement, flytting, oppsigelse, endringer i navn og juridisk eier. Husk at du enkelt kan få faktura, se driftsstatus og administrere brukere og tilganger i Min bedrift.
I Min Bedrift finner du alle fakturaene dine i PDF-format. Du kan se driftsstatus på dine internettforbindelser, endre passord på din Altibox wifi, følge med på DDoS-angrep og mye mer!
Ja, vi leverer hastigheter fra 5 Mbit til 10 Gbit. Hvis virksomheten trenger mer enn 1000 Mbit kan det være dere trenger ny internettboks.
Våre tilbudte hastigheter er:
Altibox Bedrift Fiberbredbånd Asymmetrisk 10/5 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 10/10 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 20/20 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 30/30 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 50/50 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 100/100 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 200/200 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 300/300 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 500/500 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 1000/1000 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 2000/2000 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 3000/3000 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 5000/5000 |
Altibox Bedrift Fiberbredbånd 10000/10000 |
Kontakt din Altibox Bedrift leverandør for endring i hastighet.
Hvis dere skal flytte, så kan vi hjelpe med å sørge for at internettforbindelsen blir med til ny adresse.
Hvis dere vil avslutte kundeforholdet av andre grunner, ta kontakt med våre lokale partnere, eller nasjonale teams.
Du må kontakte kundeservice for å utføre de fleste endringer på bedriftens kundeforhold. Du kan spare mye tid på å finne frem følgende informasjon før du tar kontakt med oss.
Eierskifte
- Adressen hvor Altibox-abonnementet skal endres
- Navn og org.nr. på nåværende og ny eier
- Kontaktinformasjon til ny eier (epost og telefon)
Navneendring
- Kundenummer eller org.nr.
- Nytt firmanavn
- Dato for endring
- NB: Vi kan ikke endre før navneendring er registrert i Brønnøysundsregisteret.
Fusjon
- Navn og org.nr. på berørte bedrifter
- Endringer i leverings- og fakturaadresse
- Dato for endring
- Vurdering av nytt behov
Dersom bedriften ønsker å motta faktura i EHF, kan du ta kontakt med kundesenteret vårt. Husk at organisasjonen må være registrert i Elma-registeret for å kunne motta EHF.
Hvis du har mottatt brev fra Kredinor, betyr det at du har en utestående faktura som har forfalt. En oversikt over alle fakturaene til din bedrift finner du på Min Bedrift. Utestående beløp skal betales direkte til Kredinor.
Vi arbeider med å gjøre informasjon om dette tilgjengelig på Min Bedrift, men foreløpig må dere kontakte kundeservice.
Brukere kan opprettes via Min Bedrift.
Denne forklaringen skal hjelpe deg å forstå hva fakturaen gjelder, og hva du betaler for. For spørsmål om priser må du ta kontakt med kundeservice.
Under finner du et eksempel på en faktura med flere tjenester. Din faktura kan ha færre eller andre produkter. Dine fakturaer og saldo finner du på Min Bedrift. Ta gjerne kontakt med kundeservice hos din Altibox-leverandør hvis du har andre spørsmål om din faktura.
Første side av fakturaen viser totalbeløp med oppsummering av dine tjenester, kundenummer og betalingsdetaljer som KID og kontonummer.
Den følgende beskrivelsen viser detaljert fakturagrunnlag.
- Kundenummer
Ditt åttesifrede nummer hjelper oss å identifisere deg. Fint om du har kundenummeret tilgjengelig når du kontakter oss. - Produkter
Oversikt over de produktene du har hos Altibox Bedrift. Produktene er spesifisert under fakturagrunnlag. - eFakturareferanse
Du trenger dette referansenummer dersom du skal opprette eFaktura eller AvtaleGiro i din nettbank. eFakturareferanse er de åtte første siffer av KID. Avtalegiro referanser er hele KID. - Betalingsfrist
Dersom du betaler fakturaen etter denne datoen må du betale renter som kommer på din neste faktura. - Beløp
Den totale summen som skal betales. Se fakturagrunnlag for mer detaljer. - Kontonummer
Alle innbetalinger skal betales til oppgitt kontonummer. Husk KID-nummeret ved innbetaling. - Spesifisering
Kunder vil kunne se sine samband og produkter på de påfølgende sidene.
- Sum
Kostnaden for gjeldene kunde.