Norske bedrifter med Altibox-bredbånd er de mest fornøyde
Norges mest tilfredse bredbåndskunder* tilhører Altibox. EPSI-resultatene for 2019 gir nok en gang topp-plassering i kategorien bredbånd bedrift.
Vil din bedrift bli kunde hos Altibox?
Da resultatene fra EPSI Norge sin kundeundersøkelse ble klare i dag, tronet Altibox på toppen med 74 poeng - og en solid luke til nummer to, på 69,3 poeng. Altibox scorer svært bra både på bredbåndets stabilitet og hastighet, og bedriftskundene opplever i stor grad at Altibox tilbyr riktig bredbånd til deres bruk.
– Vi tilbyr et ettertraktet kjerneprodukt i lynraskt og stabilt fiberbredbånd, men har i tillegg flere og flere ettertraktede tilleggstjenester som norske bedrifter vil ha, slik som tv, telefoni, DDOS-beskyttelse og mobil redundans, sier Stian Røisland, kommersiell direktør i Altibox Bedrift.
Les mer om hva Altibox kan tilby bedrifter
God lokal forankring
Han fremhever viktigheten av tilstedeværelse for kundenes tilfredshet. Et landsdekkende nettverk av dyktige partnere og forhandlere, sikrer dette for Altibox:
– Vi har en god, lokal forankring landet over. Våre fantastiske partnere har daglig oppfølging med hundrevis av bedriftskunder og passer på at disse til enhver tid har det de trenger i arbeidshverdagen. I tillegg til dette tilbyr vi nasjonale bedrifter med flere lokasjoner våre tjenester. Det er viktige faktorer for å lykkes!
I tillegg er god kundeservice avgjørende for kundenes opplevelse:
– God kundeservice er viktig både for oss og kundene. Vi vil tilby en best mulig totalopplevelse for våre kunder, derfor er vi lett tilgjengelige, og sørger for at bedriftskundene føler seg godt ivaretatt, sier Røisland.
Vi tilbyr et ettertraktet kjerneprodukt i lynraskt og stabilt fiberbredbånd, men har i tillegg flere og flere ettertraktede tilleggstjenester som norske bedrifter vil ha
Stian Røisland, kommersiell direktør i Altibox Bedrift
Sjekk om din bedrift kan få Altibox
Favoritt også blant privatkunder
Altibox tok i år som i fjor førsteplassen i både bredbånd- og tv-kategoriene i privatmarkedet. De tilfredse bredbåndskundene sender Altibox til topps for tiende året på rad! Altibox-partnerskapet beholder også tronen hos tv-kundene som ble gjenerobret i fjor.
– Vi er i tøff konkurranse med dyktige aktører, og tar på alvor at kundene har høye krav til bransjen. Kundenes tilfredshet og lojalitet er ingen selvfølge, men krever hardt arbeid hver dag. Derfor er vi ekstra stolte over å fortsatt ha de mest tilfredse og lojale kundene både på bredbånd og tv, sier administrerende direktør, Thomas Skjelbred.
Også styreleder Toril Nag er fornøyd:
– Dette er fantastiske resultater som inspirerer oss til å fortsette arbeidet med å levere fiber i hele Norge, sier hun. Nags hypotese er at sterk lokal forankring i hele landet gjennom lokale fiberpartnere, kombinert med et nasjonalt Altibox med sterke nasjonale og internasjonale partnere og rikt innhold, til sammen gir gode kundeopplevelser.
Les mer om seirene i privatmarkedet
*EPSI Rating Norge foretar en nasjonal og uavhengig måling av kundetilfredshet og lojalitet innen telekombransjen.
Relaterte saker
En bedre arbeidshverdag: Slik får du stabilt nett i hele lokalet
Har du opplevd at stabiliteten og hastigheten på nettet varierer fra ett sted til et annet på kontoret? Da bør du lese videre.
Skarpe hoder og stabilt nett har gitt lille Leirvik en verdensleder
Salt Ship Design kan klokke inn 30.000 minutter digitale møter på en måned på tvers av landegrenser - og leverer verdensledende design fra en liten by på Vestlandet.
Med 17.500 hytter stiger folketallet i Hallingdal med over 100.000 i sesong
Internett er pulsåren mellom Hallingdal og resten av verden, sier salgsleder i Altibox-partner Bruse, Steinar Medhus. Godt nett er vesentlig for å takle trøkket bedriftene i dalføret opplever i høysesongen.
Bjørn Erik skrotet flytteplaner og fulgte gründer-drømmen: -Helt avhengig av godt nett
- Jeg var nygift når dette bygget kom for salg. Vi skulle egentlig flytte hjem til Bergen, forteller Gaffel & Karaffel-gründer Bjørn Erik Sandvaag. Her får du historien om hvordan han skapte restaurant-suksessen - og hvorfor stabilt og godt nett er helt essensielt for driften.